volgen

April 26, 2018

Nadat het gebruik van een look-a-like van Max Verstappen in een (slechts) humoristisch bedoeld reclamespotje van Picnic door een eerdere rechter toch werd aangemerkt als een inbreuk op het portretrecht van Max Verstappen, is nu ook de hoogte van de schadevergoeding vas...

April 18, 2018

Het kiezen van een handelsnaam die teveel lijkt op die van je concurrent, met de bedoeling om daarmee klanten af te troggelen, is misschien verleidelijk. Maar mag dat wel? Waar liggen de grenzen? Een voorbeeld uit de praktijk werpt daar licht op.

AddComm tegen...

April 9, 2018

Om bescherming te hebben moet een werk ‘oorspronkelijk’ zijn, het moet een ‘eigen intellectuele schepping’ van de maker zijn en gekenmerkt worden door ‘vrije creatieve keuzes’. Voordat sprake kan zijn van een auteursrechtelijk 'gepikte' spijkerbroek moet het ontwerp er...

Please reload

  • LinkedIn Social Icon
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
Please reload

Recente berichten
Zoeken op tags
Archief